АДАМ МІЦКЕВИЧ: ОСОБИСТІСТЬ НА ПОГРАНИЧЧІ КУЛЬТУР

Автор(и)

  • А. Т. Малиновський Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.18524/2413-0613.2019.23.183134

Ключові слова:

кордон, екзистенціальна ситуація, образність, антропологічна перспектива, петраркізм

Анотація

Чи мало перебування в Одесі причинно-наслідкове значення для особистісного та творчого формування польського романтика? За словами поета, ця віха нічого не залишить у його пам’яті і жодним чином не вплине на його майбутнє. Прощання з Одесою – це своєрідна вигадка, сповнена глибокого скептицизму та розчарування. Пасіонарність Одеси, що поглинула та пізніше відкинула Міцкевича, полягає у тому, що це місто могло не лише продемонструвати чари та витонченість, але й могло стати своєрідним орієнтиром чи навіть випробуванням для подальшої оцінки Петербурга як антипростору, геометрично спланованого, побудованого насильно.

Посилання

Literaturnye i kraevedcheskie istochniki, memuary, dnevniki, pis'ma 1794–1850 gg. ob Odesse pervoy poloviny ХIХ v. 170 p.

Mickiewicz A. Błogosławieństwo (z Petrarki) // Wiersze. Warszawa, 1993, s. 241.

Mickiewicz A. Do Laury // Wiersze. Warszawa 1993, s. 211.

Mickiewicz A. Dumania w dzień odjazdu // Wiersze. Warszawa, 1993, s. 206–208.

Odessa w literaturach słowiańskich. Studia. Białystok – Odessa, 2016. 1022 s.

Piwińska M. Wolny myśliwy. Osiem prób Mickiewicza. Gdańsk, 2003. 279 s.

Puszkin A. Eugeniusz Oniegin: romans wierszem. Przełożył Adam Ważyk, wstępem i przypisami opatrzył Ryszard Łużny. Wrocław: Ossolineum, 1970. 291 s.

Kheyzinga Y. Osen' srednevekov'ya. Issledovanie form zhiznennogo uklada i form myshleniya v ХIV i XV vekakh vo Frantsii i Niderlandakh. M., 1995. 416 p.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-01-27

Номер

Розділ

СЛОВ’ЯНСЬКА ДІАЛЕКТОЛОГІЯ, ЛІНГВОКУЛЬТУРОЛОГІЯ, ФОЛЬКЛОР І ЛІТЕРАТУРОЗНАВСТВО