КОМУНІКАТИВНІ СТРАТЕГІЇ ПРЕЗИДЕНТІВ ВАЦЛАВА ГАВЕЛА ТА ВАЦЛАВА КЛАУСА У ЗАСОБАХ МАСОВОЇ ІНФОРМАЦІЇ

Автор(и)

  • О. О. Євланова НАН України Інститут мовознавства імені О. О. Потебні, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.18524/2413-0613.2017.21.132187

Ключові слова:

політичний дискурс, маніпулятивні стратегії, політична поведінка, Вацлав Гавел, Вацлав Клаус

Анотація

У статті досліджуються засоби та тактики маніпулятивного впливу на цільову аудиторію в політичному дискурсі президентів Чеської Республіки – Вацлава Гавела та Вацлава Клауса. Розглянуто терміни інтерв’ю, політичне інтерв’ю, телевізійні (політичні) дебати та дискусії, що використовуються для опису маніпулятивного процесу. Розглядаються такі стратегії здійснення мовленнєвої маніпуляції: спроба уникнути відповіді, применшення важливості проблеми, пропаганда власної партії, використання беззмістовних фраз, суцільний повтор вже зазначеної інформації, критика модератора та особистостей, за допомогою яких президенти Чеської Республіки досить майстерно впливають на аудиторію.

Біографія автора

О. О. Євланова, НАН України Інститут мовознавства імені О. О. Потебні

 

 

Посилання

Vasilenko N. V. Manipulyativnyy potentsial rechevoy taktiki komplimenta / N. V. Vasilenko // Movni i kontseptual'ni kartyny svitu : zb. nauk. pr. –Kyyiv, 2009. – Vyp. 26. – Ch. 1. – P. 148–152.

Holik O. V. Osoblyvosti vykorystannya manipulyatyvnykh tekhnik u reklamnomu povidomlenni /O. V. Holik // Naukovi zapysky Instytutu zhurnalistyky. – Kyyiv, 2013. – T. 50. – P. 124–128.

Mykhaylyn I. L. Zhurnalistyka yak vsesvit : vybrani mediadoslidzhennya / I. L. Mykhaylyn. – Kharkiv: Prapor, 2008. – 512 p.

Rutkovs'kyy O. Ukrayins'kyy slovnyk-dovidnyk ekrannykh media : leksykon kino, telebachennya, video ta Internetu. – Kyyiv : IMFE imeni M. T. Ryl's'koho NAN Ukrayiny, 2007. – 302 p.

Chekmyshev O. V., Yaroshenko L. A. Diyal'nist' ZMI pid chas parlaments'kykh vyboriv na prykladi materialiv monitorynhu zahal'nonatsional'nykh telekanaliv (lystopad 2005 – berezen' 2006) / O. V. Chekmyshev, L. A. Yaroshenko // Naukovi zapysky Instytutu zhurnalistyky. – K., 2006. – T. 24. – P. 129–142.

Bartošek J. K televizním politickým debatám / J. Bartošek // Tvar. – 1997. – č. 11. – P. 11–17.

Havlík M. The role of prosody in a Czech talk-show. – Amsterdam, 2012. – 280 p.

Čmejrková S. Televizní interview a jiné dualy. Mediální dialog jako žánr veřejného projevu / S. Čmejrková // Slovo a slovesnost. – 1999. – č. 60. – P. 247–268.

Čmejrková S. Hoffmannová J. Jazyk, média, politika / S. Čmejrková.

- Praha, 2003. – 260 p.

Hutchby I. Building alignments in public debate: A case study from British TV / I. Hutchby // Text. – 1997. – No. 2. – 180 p.

Jaa J. Klausovu knihu sponzorovala ruská ropná společnost. 19.08.2008 / J. Jaa // Aktuálně cz. URL: http://zpravy.aktualne.cz/domaci/politika/klausovu-knihu-sponzorovala-ruska-ropna-spolecnost/r~i:article:614125/

Kita M. Wywiad prasowy. Język – gatunek – interakcja / M. Kita. –Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, 1998. – 215 p.

Korpus DIALOG Ústavu pro jazyk český AV ČR. URL: www.fusie.ujc.dialogy.cz/

Müllerová O. Mluvený text a jeho syntaktická výstavba / O. Müllerová. –Praha, 1994. – 145 p.

Silverman D. Interpreting Qualitative Data: Methods for Analysing Talk, Text and Interaction / D. Silverman. – London, 1993. – 448 p.

Slezáková M. Jazyková analýza televizního diskusního pořadu Respektování / M. Slezáková. – Praha, 1998. – 145 p.

Zeman J. Základy české ortoepie / J. Zeman. – Hradec Králové, 2008. –149 p.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-01-25

Номер

Розділ

ГРАМАТИКА І СЛОВОТВІР СУЧАСНИХ СЛОВ’ЯНСЬКИХ МОВ