ГРАМАТИЧНІ ІГРЕМИ ЯК ЗАСІБ „КОМУНІКАТИВНОГО ЗВАБЛЕННЯ”

Автор(и)

  • В. В. Горбань Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, Україна

DOI:

https://doi.org/10.18524/2413-0613.2017.21.132185

Ключові слова:

мовна гра, маніпуляція, сугестія, „комунікативне зваблення”, граматичні ігреми

Анотація

Статтю присвячено мовній маніпуляції в російськомовній та україномовній рекламі. В статті окреслено теоретичні аспекти рекламного дискурсу як особливого полікомпонентного жанру, який включає інформативні, оцінні, імперативні мовленнєві акти, що максимально впливають на емоції та свідомість реципієнта. В останні роки прагматична та маніпулятивна функції відсувають на другий план інформативну функцію, створюючи для свого адресата за допомогою мовної гри альтернативну картину світу. Мовна гра ефективно впливає на глибинні структури психічної організації реципієнта. «Комунікативного зваблення» можна досягти за рахунок різних ігрем; у нашій статті проаналізовані граматичні ігреми в класі прикметників і дієслів.

Біографія автора

В. В. Горбань, Одеський національний університет імені І. І. Мечникова

 

 

Посилання

Bakhtin M. M. Problema rechevykh zhanrov / M. M. Bakhtin // Sobranie sochineniy. – M. : Russkie slovari, 1996. – T. 5: Raboty 1940–1960 gg. – P. 159–206.

Batsevych F. S. Vstup do linhvistychnoyi henolohiyi: Navchal'nyy posibnyk / F. S. Batsevych. – K. : Vydavnychyy tsentr „Akademiya”, 2006. – 248 p.

Bessonov B. I. Propaganda i manipulyatsiya / B. I. Bessonov // Reklama: vnushenie i manipulyatsiya. Media-orientirovannyy podkhod. – M. : Izdatel'skiy Dom „Bakhrakh-M”, 2007. – P. 703–726.

Borodetskaya A. Igra kak sposob ponimaniya / A. Borodetskaya // «Δόξα / Doksa. Zbіrnik nauk. prats' z fіlosofії ta fіlologії. Strategії іnterpretatsії tekstu: metodi і mezhi їkh zastosuvannya.– Odesa : ONU іm. І. І. Mechnikova, 2006. – Vip. 10. – P. 188–193.

Gadamer G. Aktual'nost' prekrasnogo / G. Gadamer. – M. : Iskusstvo, 1991. – 367 p.

Dotsenko E. L. Psikhologiya manipulyatsii. Fenomeny, mekhanizmy i zashchita / E. L. Dotsenko. – M. : CheRo, Izdatel'stvo MGU, 1997. – 344 p.

Dushkina M. R. Psikhologiya vliyaniya / M. R. Dushkina. – SPb. : Izdvo „Piter”, 2004. – 224 p.

Dymshits M. N. Manipulirovanie pokupatelem / M. N. Dymshits. – M. : Omega-L, 2004. – 252 p.

Zirka V. V. Manipulyativnye igry v reklame: Lingvisticheskiy aspekt. Izd. stereotip / V. V. Zirka. – M. : Knizhnyy dom „LIBROKOM”, 2014. – 260 p.

Issers O. S. Rechevoe vozdeystvie / O. S. Issers. – M. : Flinta: Nauka, 2011. – 224 p.

Kovalevs'ka T. Yu. Komunikatyvni aspekty neyrolinhvistychnoho prohramuvannya: Monohrafiya / T. Yu. Kovalevs'ka. – Vyd. 2-e, vypr. ta dop. – Odesa : Astroprynt, 2008. – 324 p.

Kosmeda T. A. Movna hra v paradyhmi interpretatyvnoyi linhvistyky. Hramatyka otsinky. Hramatychna ihrema (teoretychne osmyslennya dyskursyvnoyi praktyky) / T. A. Kosmeda, O. V. Khaliman. – Drohobych : Kolo, 2013. – 228 p.

Kutuza N. V. Reklamnyy ta PR-dyskurs: aspekty vplyvu / N. V. Kutuza. –K. : Vydavnychyy dim „Buraho”, 2015. – 288 p.

Livshits T. N. Reklama v pragmalingvisticheskom aspekte / T. N. Livshits. – Taganrog : Izd-vo Tagan. ped. in-ta, 1999. – 212 p.

Morozova I. G. Slagaya slogany / I. G. Morozova. – M. : RIP-Kholding, 1996. – 168 p.

Freyd Z. Ostroumie i otnoshenie k bessoznatel'nomu / Z. Freyd. – Sankt-Peterburg : Azbuka, 2015. – 288 p.

Shmeleva T. V. Model' rechevogo zhanra / T. V. Shmeleva // Zhanry rechi. – Saratov : Kolledzh, 1997. – Vyp.1. – P. 88–99.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-01-25

Номер

Розділ

ГРАМАТИКА І СЛОВОТВІР СУЧАСНИХ СЛОВ’ЯНСЬКИХ МОВ